Chceš fantasy jen číst?? Ne, ty v ní chceš být!

Trpasličí architektura

03.05.2019 15:47

Tato rasa patří mezi nejlepší architekty všech dob. Její architektura je proměnlivá veškerými dobami od začátku jejího vzniku. Přesto však u této rasy můžeme vidět podobné prvky. Jde o časté využívání soch, ať už pro ukázání moci nějakého rodu, anebo pro náboženské účely. Často se na stěnách objevují různé texty. Většinou jsou to příběhy rodiny (obyčejné domy), základní práva a povinnosti (správní budovy), náboženské texty (kláštery) a různé verše (obytná místa umělců). Díky časové posloupnosti můžeme rozdělit slohy na čtyři základní: Dorismus, bendálský sloh, kestadeitský, tanzelský a úplně nejnověji roefonismus. Postupně se tedy podívejme na jednotlivé slohy.

Dor znamená prostý a od jde o nejstarší styl, neboť na začátku vousatý národ neměl moc možností, jak vylepšovat své stavby. Nenajdeme zde moc soch. Jedinou vyjímkou je takzvaná „Vnitřní rodina“. V té je vyobrazený pána domu se svými potomky. Většinou pro takovéto sousoší byla vytvořena samostatná, tzn. vzpomínková místnost. V bohatších rodinách se později přidělával „časový sloup“. Šlo o sloup uprostřed zúžený vypadající jako přesýpací hodiny. Na něm častokrát byla vyobrazená důležitá data pro rodinu. Neměl však žádný praktický účel.

Bendálský styl vznikl hned v návaznosti na ten předchozí. Bend znamená tlustý či robustní. Většinou se tvořil u chudých rodin. Velký důraz zde je na tlusté stěny a malá okna. Podpěrný systém zde stejně jako u předchozího slohu skoro chyběl. Díky nedostatku místa byla snaha trpaslíků tahat místnosti jak nahoru, tak dolů. Díky tomu se začali hojně využívat schody a patrové budovy či sklepy.

Velký obrat přišel při obchodním bumu, kdy mnoho rodin získalo hodně majetku. Začaly snahy o ukázání velkého bohatství a majetku. Kestaidaitský styl se skládá z dvou slov definující jeho vzhled. Kestaid – vysoký, dait – stavba. Vysoké budovy se začali honosit nádherným zdobením, rozlehlostí, perfektními detaily a využitím maximální ceny, na níž rodina dosáhla. Trpaslíci dělali vše pro to, aby v případě příchodu do jejich měst se cítil příchozí malinký proti umu jejich národa. Většina slavných paláců a městských budov je vytvořená právě v tomto stylu. Nešetří se zde sochami. Ne však jen rodiny, ale i rodinných slavných přátel. Ti však museli dát povolení. Často se tehdy měnili sochy a staré se schovávali do skladů. Až po smrti takovýchto členů se mohli znova vynést na světlo, jako jejich památky a vzpomínky na minulost.

Tanz znamená nerovnost a tím i prochází veškerá pozdější snaha navazující na kestadeitský styl. Detaily se pomalu proměňují a stávají se z nich nerovnosti. Vlnky, obrazce či jen rýhy. Takovýto styl vypadá často náhodně, ale většinou jde o velké propracování. Nalézáme zde hodně sloupů právě s těmito motivy. V nejnovější době se začíná pomalu vytvářet nový styl. Ro- znamená po a efon - zapomenutý. Při vykopávkách se nalezl styl, jež podle vousatého národa nejspíše patří ke stylům z pradomoviny trpaslíků. Tamější stavba měla první trojúhelníkovou vstupní místnost, na níž navazovala hlavní mnohaúhelníková. V takovéto budově sice byly kresby zvířat, národů, lesů a mystických míst, ale trpaslíci si je vzali po svém. Nový styl dává důraz na různé místnosti jak velikostí, tak i tvarem (kosoúhelníky, mnohoúhelníky, jehlany atd.). Motivy starého národa vyměnili trpaslíci za příběhy jejich bohů a vůbec historických událostí spjatých s Morvolem.

 

Dračí doupě Immanis Plzeň

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode