Chceš fantasy jen číst?? Ne, ty v ní chceš být!

Možná změna herního systému - důležité!

25.11.2010 14:54

 Zdravím vás

 

Díky víkendovce a posledním sezení jsem zjistil, že dračí doupě je pro spoustu lidí z vás již nepoužitelná (nebudu jmenovat). Chcete experimentovat snažit se získávat více a mít stále a stále větší možnosti. Proto jsem se uchýlil k hledání jiné varianty. Bylo to opravdu těžké, ale nakonec jsem našel novou českou RPG pod názvem Příběhy impíria. Jedná se o příběh z Viktoriánské doby. To co se však tam píše není svět, ale styl hraní jedná se totiž o takzvaný Fate systém v upravené verzi. Co to je FATE systém?

 

Zde níže jej píšu, aby jste si udělali představu, ale upozorňuji, že není stejný jen podobný

 

FATE (Fantastic Adventures In Tabletop Entertainment) je RPG hra rozvíjející koncepty klasických dovednostních a úrovňových systémů, tvořící univerzální herní základ pro různéžánry, prostředí a styly hry. Jeho autory jsou pánové Robert Donoghue a Fred Hicks. FATE je zejména příběhově orientovaný systém. Jeho hlavním odlišením od ostatních systémů je slovní (nikoliv číselné) označování hodnot a používání relativně nestandardních šestistěnných kostek, zobrazujících místo čísel hodnoty -1, 0 a 1 (každou dvakrát). Tudíž standardní hod ve FATE, který používá čtyři takové kostky, dává celkový výsledek v rozmezí -4 až +4.

Příklad: Vaše postava řídí auto. Ve většině systémů by její schopnosti vyjádřilo číslo např. 3. Ve FATEu se řekne že vaše postava řídí auto dobře, výborně či mizeně.

FATE nahrazuje klasický soubor vlastností (tj. síla, obratnost, vůle atp.) systémem aspektů. Aspekt je cokoliv, co charakter vaší postavy odlišuje od okolí; je to to, v čem postava vyniká (ať už v kladném či záporném smyslu) - např. rychlý, zbabělý, kněz, kanibal. Dalším prvkem vaší postavy jsou dovednosti; ve FATE vyjadřují dovednosti veškerý um vaší postavy. Posledním důležitým prvkem hry jsou body osudu (FATE points). Ty jsou nástrojem hráčů a umožňují jim na malou chvíli převzít otěže hry a pozměnit herní svět (do jaké míry, to záleží na dohodě s Pánem Hry).

FATE je systém vytvořený pro takřka libovolný žánr. Tudíž ho snadno aplikujete či už vo fantasy, hororu, nebo například v cyber-punku.

 

takže to by to přibližně bylo. Byl bych rád, aby jste se k tomu vyjádřili. V novém článku pod názvem Příběhy Impéria - pravidla dávám neúplná, ale stačí pro vytvoření chápání toho, jak se dělá postava 

 

Prosím potom pošlete svůj názor

 

Dračí doupě Immanis Plzeň

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode